Elinvoimaa yrityksellesi

Näin kehität stressinhallintataitoasi, osa 1 – Priorisoi priorisointi

Posted by on Feb 28, 2011 in Yleinen | Ei kommentteja

Näin kehität stressinhallintataitoasi, osa 1 – Priorisoi priorisointi

Stressin hallinta ei tarkoita, että stressiä pitäisi poistaa. Stressiä kannattaa käyttää sopivasti hyödyksi. Tietty määrä painetta pitää meidät virkeänä ja saat työt sujumaan. Liiallinen paine saa meidät panikoimaan, väsymään, hermostumaan, tekemään töitä tehottomammin ja kaiken tämän jälkeen sairastumaan. Liiallisen stressin vaikutuksista kirjoitan toisella kertaa lisää. Nyt otetaan ensimmäinen askel stressin hallintaan.

1. Priorisoi priorisointi ja huomaat, että paine helpottuu. Etuotsalohkomme kuormittuu nopeasti päätösten tekemisestä. Älä

siis kuormita aivojasi toimintakyvyttömäksi ennen kuin olet kunnolla edes aloittanut päivän töitä. Päätä ensin mitä teet ja tee vasta sitten! Tee tämä siis heti työpäivän aluksi tai jo edellisenä päivänä. Pelkästään sähköpostien lukeminen vie energiaa aivojemme komentokeskuksesta. Aivojen toiminnasta löytyy lisää mielenkiintoista tietoa David Rockin kirjasta ”Your Brain at Work”

2. Jos sinulla ei vielä ole päivittäistä työlistaa, ota se käyttöön nyt! Hyvä, toimiva ja ilmainen työkalu on Google kalenteri:- http://www.google.com/intl/fi/googlecalendar/overview.html.

3. Älä ahnehdi! Suunnittele työtehtäviä mieluummin vähemmän kuin liikaa. Itse olen huomannut, että 5 – 10 työtehtävää/päivä on sopiva määrä.

Onko sinulla käytössä päivittäinen työlista ja mitä työkalua siihen käytät?

Kommentoi

Your email address will not be published. Required fields are marked *


− 2 = 7

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>