Elinvoimaa yrityksellesi

Osaatko pyytää anteeksi asiakkaaltasi?

Posted by on Mar 11, 2011 in Yleinen | Ei kommentteja

Äsken kävin syömässä Sodexon Viikin kartanossa lounasta. Aina ystävällinen ja mukava tarjoilija pahoitteli heti maksuvaiheessa, kuinka kokki on annostellut tarjolla olleeseen kasvislasagneen vähän liikaa suolaa. Siitä oli kuulemma tullut palautetta. Varoituksesta huolimatta otin buffet -pöydästä lasagnea. Sitä syödessäni totesin sen olevan hieman liian suolaista mutta, kun sitä oli minulle jo etukäteen pahoiteltu, en ollut ollenkaan harmissani. Söin annokseni hyvällä ruokahalulla ja lähdin iloisin mielin jatkamaan työpäivää.

Mahtavaa Viikin kartano! Te osasitte pyytää anteeksi. Se on palveluammatissa toimivalle kultaakin arvokkaampi taito. Itse olen tällä viikolla pyytänyt anteeksi, kun lähettämäni sähköposti ei mennyt perille oman töppäilyni vuoksi ja kerran olen pahoitellut yhdeltä asiakkaalta tullutta korjaavaa palautetta potkukelkkasafarin vauhdista. Onneksi asiakkaat antavat palautetta. Minä en ainakaan muuten olisi tiennyt että jotakin olisi voinut tehdä paremmin. Vaikka anteeksi pyytäminen onkin joskus kamalan raskasta. Ei siitä silloin voi olla haittaa, jos siihen on aihetta.

Tässä muuten mielenkiintoinen blogikirjoitus samasta

aiheesta: Kuka unohti perehdyttää Päivin?

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *