Elinvoimaa yrityksellesi

STRESSILEIKKURI™

TOIMISTOSOTURIN STRESSILEIKKURI™ 

Kaatuvatko työt niskaan? Haluatko elää helpommin ja tuotteliaammin?  Mitä sinä tekisit, jos sinulla olisi viikko lisää aikaa vuodessa?

Lupaamme, että Stressileikkurin avulla löydät ratkaisuja työelämän jokapäiväisiin ongelmiin, ajankäytön ja stressin hallintaan. 15 minuutin päivittäinen ajansäästö lisää tehokasta työaikaa noin 40 tuntia vuodessa.toimistosoturi

Kenelle? Valmennus on rakennettu todellisille arjen sankareille eli asiantuntijaorganisaatioissa aivojen ylikuormituksen kanssa taisteleville toimistosotureille. Valmennus voidaan toteuttaa tilannekohtaisesti joko yhteisö- tai yksilömuotoisena.

Miksi? Väitämme, että tulevaisuuden tärkein kilpailukykytekijä on keskittymiskyky. Stressileikkurin avulla terästämme yksilöiden ja tiimin keskittymiskykyä. Muista, että sinä olet elämäsi tärkein vaikuttaja.

Miten? soita meille tai lähetä sähköpostia ja sovi maksuton taistelutilanteen kartoitustapaaminen, joka kestää 2 x 60 minuuttia. Ensimmäisen tapaamisen aikana kartoitamme taistelutilanteen. Toiselle tapaamiselle tuomme taistelusuunnitelman, jonka avulla rakennamme kanssasi yhdessä käytännönläheisen toimistosotureiden ajankäytön- ja stressinhallinnan harjoitusohjelman.

Valmennusmetodit

Valmennus perustuu uusimpien aivotutkimustulosten soveltamiseen ja ratkaisukeskeiseen valmennustapaan. Valmennuksen lähtökohtana on työelämän stressinhallinnan helpottaminen omaa käyttäytymistä, asennetta ja toimintatapoja muuttamalla. Olemme toteuttaneet lähes kymmenen vuoden aikana Stressileikkuri -valmennuksia sadoille ryhmille.

Valmennuksen tuloksena 0,5 – 2 vuotta valmennuksen jälkeen:

  • 80 % kertoo, että priorisointikyky on lisääntynyt valmennuksen ansiosta
  • 77 % kertoo, että keskittymiskyky on lisääntynyt valmennuksen ansiosta
  • 90 % osallistujista suosittelee Stressileikkuria

Valmennuksen aikana toimistosoturinne oppivat:

  • vähentämään aivojen komentokeskuksen ylikuormitusriskiä
  • pitämään pään kylmänä arkitaisteluissa eli suojelemaan itseään sisäisiltä ja ulkoisilta keskeytyksiltä
  • käyttämään viestintävälineitä kuten sähköpostia entistä tehokkaammin
  • käyttämään yksinkertaisia ja tehokkaita mielenhallinnan harjoitteita
  • havainnoimaan tunteita ja ymmärtämään niiden merkitystä stressinhallinnassa
  • soveltamaan tehokasta kuuden askelen ajankäytönhallinnan ohjelmaa
  • pysähtymään tarvittaessa taistelutantereella

TOIMISTOSOTURIN STRESSILEIKKURI™ ohjelmaesimerkki

Pieni määrä stressiä pitää soturin mielen vireänä, mutta liika paine hajottaa keskittymiskyvyn. STRESSILEIKKURI™ auttaa poistamaan haitallista stressiä ja ohjaa suorituskyvyn optimoimiseen.

  1. kartoitustapaaminen 60 min
  2. kartoitustapaaminen 60 min
  3. stressitesti nettisovelluksella toteutettuna
  1. valmennustapaaminen 3h
  • Tavoitteiden määrittely, pohjalla stressitestin tulokset
  • Aivoteatteri ja muita tarinoita – aivojen toiminta ajankäytönhallinnan näkökulmasta
  • Alustuksen aikana kuulet mielenkiintoista tietoa uusista aivotutkimuksista stressinhallinnan näkökulmasta. Havainnollistamme aivojen kuormitusriskiä käytännön esimerkkien avulla.
  • Työtehtävien priorisoinnin priorisointi
  • Fasilitointimenetelmiä käyttäen laadimme työyhteisön yhteisen priorisointisuunnitelman
  • Mielenhallinnan harjoittelua – opeta aivosi keskittymään
  • Kuuden askelen ohjelma ajankäytönhallintaan
  1. valmennustapaaminen 3h
  • Kertaus ja päivän tavoitteiden määrittely
  • Toimistosoturin haarniskan rakennus
  • Tehokkaan ryhmätyömenetelmän avulla rakennamme työyhteisölle yhteisen aikavarkaiden puolustussuunnitelman
  • Tunteiden merkitys stressinhallinnassa
  • Käytännöllisten esimerkkien avulla havainnollistamme tunteiden merkitystä työelämän ajankäytön- ja stressinhallinnassa
  • Keskittymisharjoitus
  1. valmennustapaaminen 3h
  • syventyminen valmennuksen aikana nousseeseen ja valikoituun teeman, joka on esimerkiksi: ajan salliminen, uni ja palautuminen, ravinnon merkitys toimintakyvyssämme, tapojen merkitys muutosvoimana, kokonaisvaltainen hyvinvointi tai päivitetty bullshitbingo. Ja miksei vaikka sekoitus kaikkia näitä?
  • Voimme ajatella, että me kaikki haluamme samoja asioita. Meillä vain on erilaisia toimintatapoja niiden saavuttamiseksi. Valmennuksen aikana yhdistämme yksilöiden tavoitteet tiimin tavoitteisiin.
  • Toimistosoturin yksilöllinen ajankäytön- ja stressinhallinnan suunnitelma
  • Jokainen osallistuja laatii itselleen käytännönläheisen hyvinvointisuunnitelman
  • ohjattu rentoutumisharjoitus
  • Huippusuoritukseen päästäkseen toimistosoturi tarvitsee kyvyn aktivoitua, mutta myös kyvyn rentoutua ja palautua lyhyessäkin ajassa. Hengitysharjoittelun ja tunneankkuroinnin avulla ohjelmoimme kehoa ja mieltä rentoutumaan.

Valmennustapaamisten välillä toimistosoturinne pysyvät vireessä MOTIVOIMALA™ harjoitteiden avulla.

STRESSILEIKKURI™ Esimiehille

STRESSILEIKKURI™ Myyjille

 

Muut MOTIVOIMALA™-valmennukset:

KESKITTYMISGENERAATTORI™ 
Tarvitsetko työkaluja arjen hallinnan ja keskittymisen kehittämiseen? 30 minuutin KESKITTYMISGENERAATTORI™-valmennus antaa arkipäivän sotureille mahdollisuuden palautua aktiivisesti ja uudistua mukaansatempaavan tiedon avulla.

ENERGIARATAS™
ENERGIARATAS™ vie osallistujat löytöretkelle liikunnan ilon ja elämyksellisyyden äärelle. Päämääränä on oman itsensä ja hyvinvoinnin löytäminen nautittavan liikunnan avulla.

PÄIVITETTY BULLSHITBINGO™
PÄIVITETTY BULLSHITBINGO™ aukaiseen padot ja päästää ajatusten tonavan valloilleen. Tämä elämän peli on täyttä bullshittia ja samalla täyttä asiaa. Se ei pelaa, joka pelkää. Pelataanko?

VUOROVAIKUTIN™
Hyvä idea syntyy harvoin totuttuja polkuja pitkin. VUOROVAIKUTIN™ ohjelmoi aivot ajattelemaan laatikon ulkopuolelta ja osoittaa vuorovaikutuksen merkityksen kaikessa toiminnassamme.

RAVINTOPYÖRÄ™
Työntekijän tärkein voimavara on ruoka. Oikeanlainen ravinto antaa virtaa ja potkua työpäivään. RAVINTOPYÖRÄN™ kyydissä kuulet ravitsemuksen merkityksestä työhyvinvointiin ja sitä kautta yrityksen menestykseen.

Jokaisen menestyneen yrityksen takana on motivoitunut työntekijä.